מבזק מס מספר 528 - 

מיסוי בינלאומי  9.1.2014

שנה אזרחית חדשה, וישראל אישררה את האמנה למניעת כפל מס עם מלטה - 9.1.2014

בהמשך למבזקנו מספר 378, הרינו להודיעכם, כי האמנה למניעת כפל מס, בין ישראל לבין מלטה ("האמנה"), אושררה בישראל, ונכנסה לתוקף החל מיום ה-1 בינואר 2014. לאור זאת, רכישה או החזקה, במישרין או בעקיפין, של חברה תושבת מלטה אינה תכנון מס החייב בדיווח.

הוראות מיסוי הכנסות פאסיביות נבחרות

האמנה קובעת את שיעורי ניכוי המס במקור לגבי ההכנסות הפאסיביות שלהלן, בכפוף להתקיימותם של תנאים והחרגות שנקבעו בסעיפים הרלוונטיים שבאמנה:

דיבידנד – האמנה מבחינה בין מקבל שהינו תושב ישראל לבין מקבל שהינו תושב מלטה:

א. לתושב מלטה המקבל דיבידנד מחברה ישראלית, ינוכה מס במקור בשיעור מס מקסימאלי של 15%. אם המקבל הוא חברה מלטזית, המחזיקה לפחות ב- 10% מהון המניות של החברה מחלקת הדיבידנד, לא יחול ניכוי מס במקור.

ב. לגבי תושב ישראל המקבל דיבידנד מחברה מלטזית, קובעת האמנה ניכוי מס במקור בשיעור מוגבל. נציין כי, על פי הדין הפנימי במלטה, לא מנוכה מס במקור בעת חלוקת דיבידנד לתושב חוץ.

ריבית – האמנה קובעת  ניכוי במקור בשיעור מס מקסימאלי של 5% במדינת המקור. נציין כי על פי הדין הפנימי במלטה, לא מנוכה מס במקור בעת תשלום ריבית לתושב חוץ.

תמלוגים  האמנה מעניקה זכות מיסוי בלעדית למדינת התושבות. נציין כי גם במקרה זה, הדין הפנימי במלטה מעניק פטור מניכוי במקור.

הוראות נבחרות אחרות באמנה

האמנה קובעת סעיף חילופי מידע נרחב בין רשויות המס של שתי המדינות. בהתאם לסעיף זה, רשות המסים בישראל תוכל לקבל מידע אודות הכנסות שמפיקים תושבי ישראל במלטה, זאת גם בכל הנוגע למידע אשר מוחזק בבנקים או במוסדות פיננסים אחרים במלטה.

עוד נציין, כי האמנה כוללת סעיף הגבלת הטבות למניעת ניצולה לרעה.

תחולת הוראות האמנה על נאמנות

בהתאם לאמנה, המונח "אדם" כולל גם נאמנות. במקרה שבו נאמנות תסווג כתושבת שתי המדינות, הרשויות המוסמכות ישתדלו לקבוע את תושבותה בהסכמה הדדית; לשם כך, מובאים בפרוטוקול לאמנה קריטריונים עיקריים לקביעת מקום התושבות של נאמנות לפרק זמן מסוים, כמו מקום מושב הנאמן, היוצר או הנהנים, מקום נכסי הנאמנות או הדין המסדיר את פעולתה של הנאמנות.

בהיעדר הסכמה כאמור, למעט סעיפים מסוימים, לא יחולו על הנאמנות הוראות האמנה.

לאור זאת, אנו ממליצים לבחון, האם נאמנות שהוקמה ורשומה במלטה המסווגת כתושבת מלטה עפ"י דיניה הפנימיים, תסווג כתושבת מלטה בלבד, לצרכי האמנה.

מלטה עשויה להוות בסיס לפעילות בינ"ל של חברות ויזמים ישראלים המבקשים לפעול בחו"ל באמצעות חברה תושבת מלטה, וזאת לאור דיני המס במלטה, חברותה של מלטה באיחוד האירופאי ולמספר הרב של האמנות למניעת המס שעליהן חתומה מלטה (מעל ל – 60). 

משרדנו פועל בשיתוף פעולה עם משרד רו"ח בכיר במלטה, המעניק שירותים חשבונאיים ומיסויים, ובמידת הצורך גם פניה לקבלת החלטות מקדמיות מרשות המסים במלטה. נשמח לעמוד לשירותכם בנושאים אלה.

 

לפרטים נוספים, ניתן לפנות לרו"ח (עו"ד) גדי אלימי ולרו"ח (עו"ד) יניב גולדשטיין, ממשרדנו.

שותף, מומחה בתחום המיסוי הבינלאומי

מומחית בתחום המיסוי הבינלאומי

שותף מייסד, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה